phone

דמיון מחקרים הוכיחו את יעילותו של טיפול בדמיון מודרך במקרים של כאבי ראש, כאבים כרוניים, לחץ דם, דיכאון, חרדה, פוביות ואפילו סרטן.הסיבה ליעילותו של טיפול בשימוש עם דמיון מודרך נעוץ בעובדה כי מערכת העצבים מגיבה באותו האופן בן אם מדובר בפעולה ממשית שהגוף מבצע ובן אם מדובר בשימוש בדמיון מודרך. השילוב של דמיון מודרך בטיפול פסיכותרפיה מאפשר תחושה של הרפיה, ליצירת שינוי ברמות לא מודעות.

 

                                                   יתרונותיו של הדמיון המודרך - טיפול NLP

דמיון מודרך הנו שימוש בטכניקות הרפיה על-מנת להחזות מצבים ועצמים. דמיון מודרך נועד ליצירת שינוי תרפויטי ומשמש ככלי להצבת מטרות. מחקרים הוכיחו את היעילות בשימוש בטכניקות של דמיון מודרך במקרים של כאבי ראש, מיגרנות, כאבים כרוניים, לחץ דם, דיכאון, חרדה, חרדה חברתית, חרדה כללית, התקפי חרדה, פוביות ופחדים, טראומה בעיות שינה ואפילו מחלות פסיכוסומטיות. 

הסיבה ליעילותו של טיפול בשימוש עם דמיון מודרך נעוץ בעובדה כי מערכת העצבים מגיבה באותו האופן בין אם מדובר בפעולה ממשית-מציאותית שהגוף מבצע ובין אם מדובר בשימוש בשיטות שונות של דמיון מודרך כאשר אנו משתמשים בדמיוננו לצורך החזייה והדמייה של תמונה מרגיעה גופנו מגיב מידית על-ידי הרפיית שרירנו, האטת קצב הלב ושחרור אנדרופינים.

העצמה של שימוש בשיטות של דמיון מודרך טמונה בעובדה כי הדמיון נטול גבולות ומגבלות. בעזרת הדמיון אנו יכולים לנוע בזמן ובמרחב ללא התחשבות במגבלות המציאות. ביכולתנו להעלות אירועים ותמונות מן העבר או להציב מטרות עתידיות. בנוסף על כך, אנו חופשיים ממגבלות הגוף ומשוחררים מתבניות מחשבה מקבעות. זאת הסיבה שיש שיאמרו כי הדמיון הוא שפת הנפש. יתרה מכך, תת המודע מדבר בתמונות.
דמיון מודרך הוא כלי הניתן ללמידה תוך כדי תרגול, כך שניתן לבצעו דרך הנחיה חיצונית ודרך הנחיה פנימית. כלומר, באופן עצמאי.
דמיון מודרך משמש ככלי טיפולי הן לגילוי חלומותינו ורגשותינו הכנים ביותר והן לשחרור רגשות עצורים כגון פחד, כעס ואשמה. כפי שנאמר, דמיון מודרך נודע ביעילותו במצבי לחץ וסטרס, מתח נפשי, דאגה חרדה ודיכאון , התקפי חרדה. דפיקות לב מהירות, הזעה, חיוורון, כיווץ שרירים. כל אלו הם הן התחושות הפיזיות בלבד. אך המחשבות, בשעת התקף חרדה יכולות להעלות את הסימפטומים הפיזיולוגים או להפחיתן. 

במהלך השימוש בטכניקה של דמיון מודרך, ישנו ערך רב לתהליך ההרפיה במצב של רגיעה עמוקה והיווצרות גלי אלפא במח, ישנה כניסה למצב מודעות אחרת. דמיון מודרך והווצרותם של גלי אלפא יוצרים רגיעה עמוקה אשר תורמת לבריאות פיזית ונפשית. מודעות עמוקה יותר גורמת להחלשות של מנגנוני הגנה המאפשרת החדרה של השאות חיוביות והטמעה עמוקה יותר של חוויית הדמיון. כל זאת, על מנת לאפשר להעלאת תכנים עמוקים ומשמעותיים יותר כך שתהליך הריפוי שנוצר מקסימלי. דמיון מודרך אף ידוע ככלי רב-עצמה ליצירת עתיד וסימון מטרות (בעיקר בשיטת ה - NLP המשתמשת בצורות שונות של דמיון מודרך). ככל שהדימויים שאנו מעלים בדמיוננו חדים יותר מבחינת צבע, קול, טעם ואפילו ריח מתאפשרת חוויה עמוקה יותר הכוללת את כל החושים ומעוררת בעוצמה את רגשותינו החיוביים. החוויה הרחבה יותר מאפשרת לגוף להגיב בהתאם, מעוררת מוטיבציה ומחדדת את האמונה בכוחות הנפש הנחוצים לשם השגת המטרה. 

לסרטון להדגמה על השפעתו דמיון מודרך על הנפש, לחץ על התמונה:

דמיון מודרך

נעמי בר משוחחת על דימוי עצמי בערוץ 10

נעמי בר משוחחת על חרדה עם אודטה בערוץ 2

פגישת מבוא לסדנה

לכניסה לפורום בוואלה

הודעות

נפתחת קבוצה חדשה ב- 24/1/19
עבודה מרתקת בקבוצה מצומצמת לשיפור הביטחון העצמי.
מנחים : נעמי בר
וסיון ירום